Nochtann taighde RSA 4 as 5 rothaithe gortaithe ar bhóithre uirbeacha

 

Nochtann taighde RSA 4 as 5 rothaithe gortaithe ar bhóithre uirbeacha

  • Níos mó rothaithe gortaithe le linn comaitéireachta ar maidin agus tráthnóna
  • As na himbhuailtí go léir a bhain le feithicil eile - gortaíodh 4 as gach 5 rothaithe i gcarr
  • Tharla breis is leath de na gortuithe do rothaithe ag acomhail
  • Gortaíodh 1,056 rothaithe in imbhuailtí in 2018

4 Márta 2020 - Tá an tÚdarás um Shábháilteacht ar Bhóithre (RSA) ag iarraidh tuilleadh infheistíochta a dhéanamh i mbonneagar rothaíochta, feidhmiú céimneach níos mó de theorainneacha 30km/u i gceantair uirbeacha agus go laghdódh tiománaithe a gcuid luais mar fhreagra ar chúrsaí nua. taighde a foilsíodh inniu ar threochtaí i ngortuithe rothaithe ar Bhóithre Éireann.

Bhreathnaigh anailís an RSA ar na príomhchúiseanna le gortuithe rothaithe ó 2006-2018 agus léiríonn sé gur mhéadaigh gortuithe rothaíochta ó 211 in 2006 go 1,056 in 2018. Moltar a bheith cúramach, áfach, maidir leis an méadú seo a léirmhíniú mar go bhfuil sé seo go príomha mar gheall ar dhá fhachtóir. Ar an gcéad dul síos, an méadú ar an éileamh atá ar rothaíocht mar mhodh iompair. Sa tréimhse deich mbliana idir 2006-2016, bhí méadú 52 faoin gcéad ar líon na rothaithe a bhí ag comaitéireacht chun na hoibre, na scoile nó an choláiste. Ar an dara dul síos, tá sé mar gheall go páirteach ar mheicníochtaí tuairiscithe nua, a tugadh isteach in 2014, a chuir ar ár gcumas sonraí níos mionsonraithe a bhailiú ar imbhuailtí díobhála.

Léiríonn an taighde gur tharla gortuithe rothaíochta go príomha mar thoradh ar imbhuailtí le gluaisteáin agus feithiclí earraí. Gortaíodh breis agus naonúr as gach deichniúr rothaí in imbhualadh ilfheithicle ina raibh ar a laghad feithicil amháin eile i gceist. Ina theannta sin, tharla gortuithe rothaithe níos minice le linn na dtréimhsí comaitéireachta ar maidin agus tráthnóna (8:00-8:59 agus 17:00-18:59) nuair a tháinig buaicphointí úsáide bóithre.

Léiríonn torthaí an staidéir gur tharla an chuid is mó gortuithe do rothaithe mar thoradh ar imbhuailtí ar bhóithre uirbeacha (níos lú ná nó cothrom le 60 km/h), le díreach faoi 87 faoin gcéad de ghortuithe rothaithe ag tarlú sna láithreacha seo. Tharla níos mó ná 4 as gach 5 gortú do rothaithe ar charrbhealaí singil dhá bhealach. Idir an dá linn, tharla breis is leath de ghortuithe rothaithe ag acomhail agus tharla beagnach ceathrú de na gortuithe de bharr imbhuailtí ag acomhal T. Fachtóir eile a chuir le gortuithe rothaithe ba ea ainliú feithiclí. Gortaíodh duine as gach cúigear nuair a bhí gluaisteáin ag casadh ar dheis. I gcás feithiclí earraí, bhí a mhalairt fíor, áfach, agus gortaíodh rothaithe amháin as gach cúigear agus an fheithicil earraí ag casadh ar chlé.

Is é an beart tiománaí is coitianta roimh imbhualadh le rothaí ná 'teip a thabhairt faoi deara', arb ionann é agus thart ar bheirt as gach cúigear gortú rothaithe le gluaisteáin, agus mar an gcéanna i gcás feithiclí earraí.

Ag labhairt di ar fhoilsiú na tuarascála, Ms Moyagh Murdock , Dúirt Príomhfheidhmeannach an Údaráis um Shábháilteacht ar Bhóithre: “Léiríonn taighde an lae inniu gur rothaí agus feithicil a bhain formhór na n-imbhuailtí, agus tá a fhios againn nuair a imbhuaileann rothaí agus carr gurb é an rothaí is measa i gcónaí. Ní mór dúinn fáil réidh leis an bpoitéinseal coinbhleachta trí bhonneagar rothaíochta níos tiomnaithe agus níos fearr a sholáthar. Cé go bhfuil fáilte roimh an bhfógra go gcruthófar lána rothar ar na céanna ó thuaidh i gcathair Bhaile Átha Cliath, tá i bhfad níos mó le déanamh. Tá Éire chun deiridh

taobh thiar de go leor dár gcomhghleacaithe Eorpacha maidir le raonta rothar tiomnaithe a thabhairt isteach. Teastaíonn bonneagar ar leith uainn le haghaidh feithiclí agus rothair a bhaineann pointí contúirte amach ónár mbóithre agus a laghdaíonn coinbhleacht idir úsáideoirí bóithre. D’iarr an Chomhairle Eorpach um Shábháilteacht Iompair (ETSC) níos luaithe an mhí seo ar bhallstáit an AE tosaíocht a thabhairt do sholáthar bonneagair rothaíochta ar leith chun rothaithe a chosaint.”

“Léiríonn an tuarascáil ETSC céanna freisin gur fachtóir ríthábhachtach eile é luas chun imbhuailtí le rothaithe a laghdú agus éilíonn sé go gcuirfí i bhfeidhm níos mó teorainneacha luais 30km/u i mbailte agus i gcathracha. Is í an teachtaireacht shoiléir ná go gcaithfidh tiománaithe moilliú, go háirithe i gceantair uirbeacha agus le linn buaic-amanna taistil. Ní hamháin go mbeidh seans níos fearr ag rothaithe, agus ag úsáideoirí soghonta bóithre eile, maireachtáil má bhíonn siad páirteach in imbhualadh, tabharfaidh an mhoilliú am agus spás do thiománaithe freagairt, go háirithe má bhíonn seachrán orthu, agus imbhualadh a sheachaint ar an gcéad dul síos.”

Le haghaidh tuilleadh eolais, déan teagmháil le:

Oifig Chumarsáide an RSA ar 096-25008 Nó

Brian Farrell, Bainisteoir Cumarsáide, 086-3881009 Nó

Grace Cooney, Drury Porter Novelli: 086 153 6886 / grace.cooney@drurypn.ie Cian Doherty, Drury Porter Novelli: 087 772 6678 / cian.doherty@drurypn.ie

Príomhthorthaí

Tréithe rothaithe gortaithe agus amanna tarlaithe

  • Ba fhir iad díreach os cionn 7 as 10 rothaithe (73.7%) a gortaíodh in 2016, agus bhí beagnach 6 as 10 (57.1%) idir 25-49 bliain d’aois.
  • Ba iad príomhthréimhsí an lae inar tharla gortuithe rothaithe ná tréimhsí comaitéireachta ar maidin agus tráthnóna (8:00-8:59 agus 17:00-18:59).
  • Bhí méadú ar mhinicíocht na ngortuithe do rothaithe ó mhí na Bealtaine go dtí mí Mheán Fómhair (tharla 48% de ghortuithe sa tréimhse 5 mhí seo).

Saintréithe bóithre agus imthosca imbhuailte

· Tharla níos mó ná 8 as 10 gortú rothaithe (85.4%) ar charrbhealaí singil dhá bhealach agus níos mó ná 8 as 10 (86.7%) ar bhóithre uirbeacha.

· Tharla breis is leath de na gortuithe do rothaithe (51.1%) in 2016 ag acomhail. Gortaíodh beagnach 1 as gach 4 rothaithe a gortaíodh in 2016 (24.7%) in imbhuailtí a tharla ag acomhal T.

  • Bhí beagnach leath de na rothaithe a gortaíodh (47%) ag caitheamh clogad tráth an imbhuailte, agus bhí díreach os cionn 4 as 10 (41%) nach raibh. I díreach os cionn 1 as 10 gcás (12%), ní fios an raibh clogad á chaitheamh ag an rothaí gortaithe.

Imbhuailtí ilfheithiclí

  • Gortaíodh díreach os cionn 9 as 10 rothaí (91.3%) in imbhualadh ilfheithicle ina raibh ar a laghad feithicil amháin eile i gceist.
  • Gortaíodh níos lú ná 1 as 10 rothaí a gortaíodh in 2016 (7.9%) in imbhualadh feithicle aonair nach raibh baint ag aon duine nó feithicil eile leis.
  • As na rothaithe a gortaíodh in imbhuailtí ilfheithicle, gortaíodh breis is 8 as 10 (84%) in imbhualadh le carr.

· As na rothaithe a gortaíodh in imbhuailtí ilfheithicle, gortaíodh breis is 1 as 10 (11%) in imbhualadh le feithicil earraí (feithiclí earraí éadroma agus troma araon).

Ainlithe feithicle agus gníomhartha tiománaithe

  • Bhí ainliú na ngluaisteán agus na bhfeithiclí earraí is mó a bhain le gortuithe rothaithe in 2016 ag tiomáint ar aghaidh; timpeall 2 as 5 i ngach cás (40.3% agus 38.8% faoi seach).

· Maidir le gluaisteáin, bhí an dara ainliú is mó a bhain le gortuithe rothaithe in imbhuailtí ilfheithicle ag casadh ar dheis (beagán os cionn 1 in 5 gortú - 20.5%). Maidir le feithiclí earraí, bhí a mhalairt fíor, agus bhí baint níos mó ag casadh ar chlé le gortuithe rothaithe (1 in 5 gortaithe - 20%).

  • I níos mó ná 2 as 5 gortú rothaithe (41.4%) in imbhuailtí le gluaisteáin, tuairiscíodh nár thug tiománaí an chairr faoi deara roimh an imbhualadh.
  • I gcás 2 as 5 gortú rothaithe (40%) in imbhuailtí le feithiclí earraí, tuairiscíodh nár thug tiománaí na feithicle earraí faoi deara roimh an imbhualadh.

· I gcás díreach faoi bhun 1 as gach 5 gortú rothaithe (19.8%) in imbhualadh le carr, tuairiscíodh gur theip ar an rothaí a thabhairt faoi deara.

· I gcás díreach os cionn 1 as gach 5 gortú do rothaithe (22.4%) in imbhualadh le feithicil earraí, tuairiscíodh gur theip ar an rothaí a thabhairt faoi deara.

Maidir leis an taighde:

Soláthraíonn an tuarascáil seo forbhreathnú ar threochtaí maidir le gortuithe rothaithe a tharla in imbhuailtí tráchta ar bhóithre poiblí na hÉireann ó 2006-2018 agus athbhreithniú domhain ar ghortuithe rothaithe in 2016. Ar fud na tuarascála seo, mar a ndéantar tagairt do “ghortuithe rothaithe”, tagraíonn sé seo do gach díobháil, idir thromchúiseach agus mhionghortaithe le chéile.

Tá sainchúram reachtúil ar an Údarás um Shábháilteacht ar Bhóithre (RSA) tuairisc a thabhairt ar gach imbhualadh marfach, tromchúisí agus mionghortuithe ar bhóithre poiblí a tuairiscíodh don Gharda Síochána agus inar aistríodh taifid chuig an RSA ina dhiaidh sin. Mar chuid den obair seo, tá an Bunachar Sonraí um Imbhuailtí Tráchta ar Bhóithre á chothabháil ag an RSA, i gcomhar leis an nGarda Síochána. Roimh 2014, chuir an RSA sonraí imbhuailte a fuarthas ón nGarda Síochána ar fáil sa bhunachar sonraí seo trí fhoirm pháipéir inar sonraíodh imthosca an imbhuailte. Faigheann an RSA anois cóip leictreonach de shonraí imbhuailtí bóthair (RTC) ar bhonn laethúil ón nGarda Síochána, atá bunaithe go príomha ar fhaisnéis a bhailítear ag láthair an imbhuailte. Mar chuid de nósanna imeachta rialaithe cáilíochta an RSA, téann na sonraí seo faoi nós imeachta bailíochtaithe atá deartha chun cáilíocht agus cruinneas an tacair sonraí deiridh a chinntiú. Leis an nós imeachta bailíochtaithe tugtar isteach aga moille go dtí an dáta ar ar féidir leis an RSA anailísí a fhoilsiú bunaithe ar thacar sonraí RTC. Mar thoradh air sin, úsáidtear sonraí ón mBunachar Sonraí um Imbhuailtí Tráchta ar Bhóithre sa tuarascáil reatha chun forbhreathnú a sholáthar ar na 971 gortú rothaithe a tharla in 2016.

Úsáidtear sonraí ón mBunachar Sonraí um Imbhuailtí Tráchta ar Bhóithre chun achoimre a dhéanamh ar shaintréithe aonair agus suímh ar nós aois agus inscne na rothaithe gortaithe, cineál bóithre agus acomhail, chomh maith le coinníollacha solais agus carachtar bóithre. Na hamanna ina gortuithe rothaithe

a tharla a thuairisciú freisin, de réir uair an chloig den lá, lá den tseachtain, agus míosa. Imlíníonn an tuarascáil freisin gníomhaíochtaí tiománaithe agus rothaithe agus ainlithe feithiclí a tharla roimh imbhuailtí rothaithe.

Chun breathnú ar Threochtaí Gortuithe Rothaithe 2006-2016 le hathbhreithniú domhain ar 2016, féach Treochtaí Gortuithe Rothaithe 2006-2016 .

Lógó Cur Chun Cinn Chill Chainnigh
mana Chill Chainnigh: Come See Come Déan