Ceisteanna Coitianta

Ceisteanna Coitianta Pleanála

An Roinn Pleanála Comhairle Contae Chill Chainnigh

Cead Pleanála Ceisteanna Coitianta

Chun eolas agus cúnamh a thabhairt don phobal sa phróiseas iarratais ar chead pleanála, tá liosta Ceisteanna Coitianta curtha le chéile ag an Rannóg Pleanála.

Ag smaoineamh ar Theach Tuaithe a thógáil a dteastaíonn córas cóireála séarachais ar an láthair uaidh.

Ní mór duit measúnóir suímh inniúil a fhostú chun oiriúnacht do shuíomh a chinneadh (lena n-áirítear tástáil síothlaithe) chun córas séarachais a shuiteáil. Tugtar Tástáil Shaintréithe an tSuímh nó Measúnú Oiriúnachta Láithreáin ar an tástáil. Tá sé ciallmhar an próiseas seo a chur i gcrích sula ngeallann tú caiteachas ar mhiondearthaí tithe.

1. Chun iarratasóirí pleanála a chosaint agus mar iarracht chun seirbhís ardchaighdeáin a bhaint amach, tá liosta de Mheasúnóirí Oiriúnachta Suímh curtha le chéile ag Comhairle Contae Chill Chainnigh. Is liosta é seo de na daoine atá ag obair i gceantar Chill Chainnigh agus a bhfuil oiliúint shonrach déanta acu i Measúnú Oiriúnachta Suíomh. Ní mór do dhuine inniúil inniúil gach tástáil tréithrithe suímh a dhéanamh.

2. Le bheith san áireamh ar an liosta, bhí ar mheasúnóirí a dtuiscint ar nósanna imeachta Measúnaithe Suímh an EPA a léiriú trí chúrsa FÁS ar “Measúnú ar Oiriúnacht an Láithreáin do Bhainistíocht Fuíolluisce ar an Láthair” a rith. Cuireann Grúpa Oiliúna Náisiúnta na Seirbhísí Údaráis Áitiúil an cúrsa seo ar fáil anois. Ina theannta sin ní mór do mheasúnóirí láithreáin clúdach slánaíochta dliteanais gairmiúla de €1 milliún a bheith acu.

Tá sonraí teagmhála na ndaoine ar an liosta seo ar fáil ar leathanach baile na Pleanála.

3. Cuirtear an liosta ar fáil chun cabhrú le hiarratasóirí pleanála. Moltar d'iarratasóirí, áfach, go bhfuil na measúnóirí láithreáin fostaithe go díreach acu agus nach féidir le Comhairle Contae Chill Chainnigh aon fhreagracht a ghlacadh as cáilíocht na dtuarascálacha a chuirtear ar fáil.

4. Deimhniú um Shuiteáil an Chórais Chóireála Fuíolluisce: Ar chead pleanála iomlán a fháil ní mór do mheasúnóir láithreáin a dheimhniú go bhfuil an córas ar an láthair tógtha/suiteáilte de réir na bhforálacha de réir fhorálacha Chód Cleachtais an EPA: Córais Chóireála agus Diúscartha Fuíolluisce an EPA. Ag Freastal ar Thithe Aonair (pe ≤ 10) ar a dtugtar Cód Cleachtais an EPA nó an EPA, 2009 freisin. Ní mór an deimhniú seo a chur faoi bhráid an Údaráis Áitiúil sula n-áitítear an teach agus chun cloí leis an gcoinníoll pleanála ábhartha.
Féach freisin an rannán ag bun an leathanaigh seo le haghaidh tuilleadh eolais.

C. Cad é an difríocht idir Cead Pleanála Imlíne agus Cead Pleanála Iomlán?
F. Is próiseas dhá chéim é cead pleanála imlíne. Áirítear leis an gcéad chéim iarratas a dhéanamh ar chead imlíne. Ní éilíonn an chéim seo pleananna tí ach gach riachtanas eile maidir le hoiriúnacht suímh. Is cead é i bprionsabal. Caithfidh an rannóg pleanála cinneadh a dhéanamh laistigh de 8 seachtaine agus ní roimh 5 seachtaine. Má thugtar cead imlíneach beidh fráma ama 5 bliana aige. Tá sé tábhachtach a thabhairt faoi deara, áfach, go gcaithfidh an t-iarratasóir, faoi na hAchtanna um Pleanáil agus Forbairt 2000-2015, cur isteach ar an dara céim (cead de dhroim cead imlíne a dheonú) laistigh den chéad 3 bliana. Éilíonn an dara céim ar an iarratasóir na pleananna tí riachtanacha a thaisceadh. Caithfidh an rannóg pleanála cinneadh a dhéanamh arís laistigh de 8 seachtaine agus ní roimh 5 seachtaine.

Is féidir iarratas imlíneach a dhéanamh laistigh de 5 seachtaine ón dáta a gcuirtear isteach é. Ní chuirfear san áireamh Iarratas ar Chead Iarmhairt ar Dheonú Imlíne ar díríodh air cheana féin agus ar tugadh cead dó faoin imlíne bhunaidh m.sh. tógtha ag an dara céim, is é sin cead de bharr imlíne a dheonú. Ag céim an cheada dá bharr, ní féidir le duine ar mian leis/léi aighneacht a dhéanamh ach aighneacht a dhéanamh maidir le dearadh tí de réir mar a chuirtear isteach pleananna tí ag an gcéim seo.

Tugtar cead pleanála iomlán in aon chéim amháin. Cuireann an t-iarratasóir na pleananna, na líníochtaí agus na ceanglais oiriúnachta suímh ar fad isteach. Ní mór don rannóg pleanála cinneadh a dhéanamh bunaithe ar na doiciméid, na pleananna agus na líníochtaí a lóisteáiltear laistigh de 8 seachtaine agus ní roimh 5 seachtaine. Ní mór do dhuine aighneacht a chur isteach laistigh de na chéad 5 seachtaine ón Roinn Pleanála. ag fáil an iarratais. Is é 5 bliana an fráma ama ceada. Ní mór an fhorbairt a bheith críochnaithe laistigh den fhráma ama 5 bliana.

C. An gá dom a chur in iúl don Chomhairle Contae nuair is mian liom tosú ar an tógáil agus má tá, cad é an nós imeachta?
Tá faisnéis maidir le fógraí tosach feidhme clúdaithe sa
An Rannóg um Rialú Foirgníochta Pleanála

C. Mura féidir liom cuairt a thabhairt ar an Oifig Pleanála, conas is féidir liom stádas m’iarratais pleanála nó iarratais eile a fháil?
F. Tá dhá mhodh ann chun stádas d’iarratais nó modh eile a fháil.

Is é an chéad mhodh ná glaoch a chur ar an Roinn Pleanála ar 056-7794010. Más mian leat eolas a fháil ar stádas iarratais nach leat féin é, beidh ort an uimhir thagartha pleanála (mar shampla P06-000) nó ainm an iarratasóra agus seoladh na forbartha a bheith ar eolas agat.

Is é an dara modh tríd an Idirlíon. Is féidir leat logáil isteach ar shuíomh Gréasáin Chomhairle Contae Chill Chainnigh agus rochtain a fháil ar an gCóras R-Phlean. Tugann an modh seo i bhfad níos mó faisnéise duit maidir le hiarratas. Tá dhá rogha agat agus tú ag cuardach iarratais phleanála ar an gCóras R-Phlean. Is féidir leat liosta na n-iarratas ar fad (a fuarthas, a deonaíodh, a diúltaíodh, srl) a aisghabháil laistigh de thréimhse ama, nó is féidir leat ainm nó uimhir comhaid a chuardach.Nasc le Cuardach Pleanála

Nuair a bheidh an t-iarratas pleanála cuí faighte agat beidh tú in ann féachaint ar: Ainm & Seoladh an iarratasóra Cur síos ar an bhforbairt Seoladh forbartha.

Is féidir leat freisin leagan amach an tsuímh agus/nó aerfhótagraf den fhorbairt bheartaithe a fheiceáil ó chóras mapála digiteach Chomhairle Contae Chill Chainnigh.
Mar a fheiceann tú tá tuilleadh eolais ar fáil duit trí stádas na n-iarratas pleanála a sheiceáil ar shuíomh idirlín Chomhairle Contae Chill Chainnigh.
Tabharfaidh an méid seo a leanas tú chuig an gcóras E-Plean - Cliceáil ar E-Plan Symbol

Nasc Eplan

Cead Pleanála Fógraíochta

C. Cathain a fhógraím go bhfuil rún agam iarratas a dhéanamh ar chead pleanála?
F. Laistigh den tréimhse dhá sheachtain sula ndéanann tú an t-iarratas pleanála, tá dualgas ort fógra a thabhairt go bhfuil sé ar intinn agat an t-iarratas a dhéanamh i nuachtán atá ceadaithe ag Comhairle Contae Chill Chainnigh.

C. Cad iad na nuachtáin atá ceadaithe ag Comhairle Contae Chill Chainnigh le haghaidh fógraí pleanála?
A. Seo a leanas an liosta ceadaithe de nuachtáin le haghaidh fógraí pleanála maidir le limistéir mar atá sonraithe laistigh de limistéar feidhme Chomhairle Contae Chill Chainnigh: Seo a leanas liosta ceadaithe na nuachtán le haghaidh fógraí pleanála i leith limistéir mar atá sonraithe laistigh de limistéar feidhme Chomhairle Contae Chill Chainnigh. Comhairle Contae Chill Chainnigh:

C. Cén t-eolas ba chóir a bheith i m’fhógra nuachtáin?
A. Ní mór na nithe seo a leanas a bheith i d’fhógra nuachtáin:

  1. Comhairle Contae Chill Chainnigh mar cheannteideal
  2. Ainm an iarratasóra
  3. Suíomh, baile fearainn nó seoladh poist na talún nó an struchtúir lena mbaineann an t-iarratas
  4. Cibé an bhfuil an t-iarratas ar chead forbartha, ar chead chun forbairt a choinneáil, ar chead imlíne le haghaidh forbartha nó ar chead de dhroim cead imlíneach a dheonú (ag lua an uimhir thagartha ar chlár an cheada imlíne ábhartha)

    Cineál agus méid na forbartha, lena n-áirítear:

    i. Sa chás go mbaineann an t-iarratas le forbairt arb í atá ann nó a chuimsíonn soláthar tithe, líon na dtithe atá le soláthar
    ii. I gcás ina mbaineann an t-iarratas le déanmhas a choinneáil, nádúr úsáid bheartaithe an struchtúir agus, nuair is cuí, an tréimhse a bhfuil sé beartaithe an struchtúr a choinneáil.
    iii. I gcás go mbaineann an t-iarratas le forbairt a bheadh ​​comhdhéanta de nó comhdhéanta de oibreacha a dhéanamh ar dhéanmhas cosanta nó ar dhéanmhas cosanta beartaithe léiriú ar an méid sin
    iv. I gcás ina mbaineann an t-iarratas le forbairt arb éard í nó atá chun críocha gníomhaíochta a éilíonn ceadúnas um rialú truaillithe comhtháite nó ceadúnas dramhaíola, léiriú ar an méid sin
    v. Nuair a bhaineann iarratas pleanála le forbairt i gcrios forbartha straitéisí, léiriú ar an méid sin
    vi. Sa chás go bhfuil Ráiteas Tionchair Timpeallachta ag gabháil leis an iarratas, ráiteas á rá sin
  5. Go bhféadfar an t-iarratas pleanála a iniúchadh, nó a cheannach ar tháille nach mó ná an costas réasúnach chun cóip a dhéanamh, in oifigí na Roinne Pleanála, Comhairle Contae Chill Chainnigh, Halla an Chontae, Sráid Eoin, Cill Chainnigh, le linn a n-uaireanta oscailte poiblí 9.00 a.m. - 1.00 pm agus 2.00 pm - 4.00 pm Luan go hAoine, agus is féidir aighneacht nó tuairim maidir leis an iarratas a dhéanamh chuig an Údarás Pleanála i scríbhinn ar an táille forordaithe (€20.00) a íoc laistigh den tréimhse 5 seachtaine dar tosach an t-iarratas. an dáta a fhaigheann an tÚdarás an t-iarratas pleanála.

C. An gcuirim an fógra nuachtáin isteach le m’iarratas?
F. Ní mór leathanach iomlán an nuachtáin a thaispeánann fógra an iarratais a chur isteach le d’iarratas.

C. Cathain a chuirim m’fhógra láithreáin in airde agus cén fhad ar cheart dom é a fhágáil?
A. Laistigh den tréimhse 2 sheachtain sula ndéanann tú an t-iarratas a thaisceadh, ceanglaítear ort fógra láithreáin a chur suas. Ní mór an fógra láithreáin a choinneáil ar an láithreán ar feadh íostréimhse 5 seachtaine ón dáta a thaisceann tú d’iarratas.

C. Cén fhaisnéis nach mór a bheith san fhógra láithreáin?
A. Ní mór na sonraí a lua ar an bhfógra láithreáin; nádúr agus méid na forbartha a bheartaítear san fhoirm chaighdeánach fógra láithreáin a d’ullmhaigh Comhairle Contae Chill Chainnigh. Ní mór ábhar d’fhógra láithreáin a bheith ar aon dul le hábhar d’fhógra nuachtáin.
Caithfidh an dáta ar ar cuireadh suas é a bheith san fhógra láithreáin.
Caithfidh an fógra láithreáin a bheith A4 i méid agus ar chúlra bán.
Nóta: Nuair a dhéantar iarratas pleanála maidir le haon talamh nó déanmhas agus go ndéantar iarratas ina dhiaidh sin laistigh de shé mhí ó dháta déanta an chéad iarratais, caithfidh an fógra láithreáin don iarratas ina dhiaidh sin a bheith ar chúlra buí.

C. Cá háit ar cheart dom an fógra láithreáin a chur suas?
A. Ní mór an fógra láithreáin a chur suas nó a shocrú in áit fheiceálach ar nó in aice leis an bpríomhbhealach isteach chuig an suíomh/struchtúr ionas gur féidir le daoine atá ag dul thart ón mbóthar poiblí é a léamh.
Níor chóir é a cheilt ag am ar bith.
Sa chás go bhfuil níos mó ná bealach isteach amháin ón mbóthar poiblí, tá gá le fógraí suímh breise ag gach bealach isteach.

C. An gcuirim cóip den fhógra láithreáin isteach le m’iarratas?
F. Ní mór cóip den fhógra láithreáin a chur isteach le d’iarratas.

 

 

SAINCHEISTEANNA SLÁINTE AGUS SCEIMHLITHEOIREACHTA MAIDIR LE PLEANÁIL

R1. Cad í an Scéim um Chosaint Screamhuisce?
A. Soláthraíonn an Scéim um Chosaint Screamhuisce treoir do Chomhairle Contae Chill Chainnigh maidir le cinneadh a dhéanamh ar shuíomh, nádúr agus rialú forbairtí agus gníomhaíochtaí chun screamhuisce a chosaint.

R2. Cad é an EPA, Lámhleabhar Cóireála Fuíolluisce, Córais Chóireála do Thithe Aonair?
A. Go bunúsach is treoirdhoiciméad é an EPA, Lámhleabhar Cóireála Fuíolluisce, Córais Chóireála do Theach Aonair maidir le dearadh, oibriú agus cothabháil córas cóireála fuíolluisce ar an láthair do theach aonair. Is féidir é seo a cheannach ó Oifig Foilseachán an EPA, Bosca Poist 3000, Eastát Chaisleán Bhaile Sheáin, Co. Loch Garman.

C3. An bhfuil sainriachtanas íosmhéid suímh ann chun críocha pleanála?
A. Go ginearálta is é an freagra ná, laistigh de cheantar uirbeach nó tuaithe.

I gceantair uirbeacha ina bhfuil nasc leis an ngréasán soláthair uisce poiblí agus séarachais ar fáil níl aon íoscheanglas maidir le méid suímh i gceist.

Níl aon riachtanas sonrach maidir le méid suímh i gceantair thuaithe ach tá sé níos casta mar go gcaithfidh tú na faid idirscartha a chomhlíonadh mar atá leagtha amach i gCód Cleachtais an EPA agus sa Scéim um Chosaint Screamhuisce. Leagann na caighdeáin seo amach na hachair íosta idir an dabhach séarachais/córas cóireála eisiltigh, srl agus an teach molta, tobar, teorainn, bóthar, áit chónaithe in aice láimhe, srl agus beidh siad mar bhonn don limistéar suímh a bheidh ag teastáil. D’fhéadfadh go mbeadh gá ag an iarratasóir na híoschaighdeáin deighilte seo a leasú tar éis fachtóirí eile a mheas, mar shampla tástáil shainsuíomh ar an láithreán, cosaint screamhuiscí, suíomh na dtoibreacha tolladh atá beartaithe nó atá ann cheana féin agus measúnú ar dhearadh molta an chórais cóireála eisiltigh suímh arna chinneadh. oiriúnach don láithreán & mar shíneadh beidh tionchar aige ar an limistéar suímh atá ag teastáil.

C4. Cad iad na hachair íosta ó chóras cóireála nó umar seipteach go dtí mo thobar, tobar comharsanachta, teorainn an láithreáin, bóithre, srl?
Leagtar amach i dTábla 6.1 de Chód Cleachtais an EPA na hachair idirscartha íosta is gá. Athraíonn an t-achar íosta go dtí tobar ó 15 go 60 m ag brath ar choinníollacha an tsuímh agus cibé an bhfuil an tobar suas nó síos an grádán.

.
C5. An dtugann an t-údarás áitiúil faoi thástáil an tsíothlaithe agus na bpoll trialach?
F. Ní hea. Ní thugann Comhairle Contae Chill Chainnigh faoin tástáil. Is é an t-iarratasóir atá freagrach as duine a fhostú chun an tástáil a dhéanamh agus a chinntiú go bhfuil an duine sin cáilithe go cuí agus go bhfuil an duine slánaithe chun na críche sin. Ní mór do Mheasúnóir Suímh atá cáilithe go cuí gach tástáil Tréithrithe Suímh (tástálacha síothlaithe, tástáil phoill thrialach, etc..) a dhéanamh. Tá liosta de na measúnóirí suímh cáilithe atá ag obair i gCill Chainnigh ar fáil ar leathanach baile na Rannóige Pleanála. Cuirtear na torthaí tástála ar fad isteach mar pat den iarratas ar rud ar a dtugtar Foirm Tréithrithe Láithreáin.

C6. An ndéanann an t-údarás áitiúil iniúchadh ar na poill tástála trialacha agus síothlaithe?
A. Tá. I measc nithe eile nuair a thugann pleanálaí ón údarás áitiúil cuairt ar an láithreán scrúdaíonn siad na poill thrialach agus tástála agus deimhníonn siad go bhfuil na torthaí tástála a chuirtear isteach ionadaíoch ar na coinníollacha a breathnaíodh ar an láithreán. Mar gheall ar fhoirm thréithrithe suímh nach bhfuil comhlánaithe go leor bíonn an measúnú suímh níos deacra don údarás áitiúil agus is dóichí i bhfad go mbeidh an próiseas iarratais fadaithe gan ghá. Spreagtar an t-iarratasóir chun na sonraí a scrúdú sula gcuirtear isteach iad agus ceist a chur faoi chuspóir agus faoi impleachtaí na dtorthaí tástála agus na gconclúidí éagsúla leis an measúnóir láithreáin.

C7. Cad iad na cineálacha éagsúla poll is féidir a fheiceáil ar an láithreán?
Tá trí chineál ann go bunúsach: poll trialach, poll tástála T síothlaithe agus poll tástála P síothlaithe.
Tá an poll trialach níos mó de na trí cinn. Athróidh na toisí cruinne ach ba chóir é a thochailt go doimhneacht 1.2 m ar a laghad faoi bhun inbhéartaithe an trinse síothlaithe is ísle. Baintear úsáid as an bpoll trialach chun leibhéal an tábla uisce, doimhneacht go buncharraige a chinneadh agus chun scrúdú na hithreach / na fo-ithreach a éascú.
Déantar an tástáil síothlaithe T ag doimhneacht inbhéartaithe an phíobáin síothlaithe agus tá na poill 300mm x 300mm x 400mm doimhneacht. Tá na poill tástála P síothlaithe cosúil le chéile ach amháin go ndéantar an tástáil ar dhromchla na talún. Tá ar a laghad 3 pholl in aghaidh na tástála síothlaithe agus úsáidtear na tástálacha seo chun saintréithe síothlaithe na hithreach agus na fo-ithreach a chinneadh.

C8. Cá háit ar cheart na poill tástála tástála agus síothlaithe a bheith suite ar an láithreán?
A. Ba cheart na poill tástála agus síothlaithe a bheith suite cóngarach do shuíomh an limistéir síothlaithe/scagaire snasta a bheartaítear ionas gur féidir a mheas le réasún go bhfuil an láthair roghnaithe ionadaíoch do na coinníollacha ithreach/fo-ithreach ag láthair an tsíothlaithe a bheartaítear. limistéar/scagaire snasta. Ar mhaithe le soiléireacht bheadh ​​sé úsáideach suíomh na bpoll trialach/tástála a léiriú go soiléir ar an líníocht leagan amach suímh a cuireadh isteach le haon iarratas pleanála, chun a suíomh a éascú nuair a thugann Pleanálaí Ceantair na Comhairle Contae cuairt ar an láithreán.

C9. Cá fhad a thógfaidh na tástálacha síothlaithe ar an láthair?
A. Is tástáil dhá lá ar a laghad é.
Leagtar amach na nósanna imeachta beachta do na tástálacha síothlaithe T&P i gCód Cleachtais an EPA. Ar an gcéad lá sáithítear réamh-mhaothú nach bhfuil i gceist ach na poill tástála síothlaithe a líonadh le huisce. Ar an dara lá a dhéantar an tástáil cheart agus d'fhéadfadh sé síneadh a chur leis go laethanta breise ag brath ar na torthaí a bhaineann leis an suíomh. Más rud é, mar shampla, go bhfuil luach síothlaithe T 50 i gceist, ar toradh é a rith, beidh an t-am a thógfaidh sé don tástáil níos mó ná 13 uair an chloig, agus ní áirítear leis seo an t-am a thógann sé do gach nós imeachta réamh-mhaothála.

C10. Cá fhad ar cheart na poill thrialach/tástála a fhágáil ar oscailt?
A. Ba cheart an poll trialach a fhágáil ar oscailt ar feadh an phróisis iarratais. I gcúinsí áirithe, áfach, nuair a bhíonn an t-údarás áitiúil tar éis na cuairte tosaigh ar an láithreán sásta leis na sonraí poll trialach/tástála a cuireadh isteach leis an iarratas féadfaidh an t-údarás áitiúil toiliú le líonadh isteach na bpoll trialach/tástála. I ngach cás eile ba chóir go bhfanfadh siad ar oscailt lena n-iniúchadh agus go mbeadh siad fálaithe agus/nó clúdaithe go cuí. Má tá na poill tástála le clúdach ba cheart é a dhéanamh ar shlí gur féidir an clúdach a bhaint chun iniúchadh a dhéanamh ina dhiaidh sin a éascú. Is ar an iarratasóir/úinéir talún atá an fhreagracht maidir le sábháilteacht agus slándáil na bpoll tástála.

C11. Cé chomh fada is atá an fhaisnéis san Fhoirm Tréithrithe Suímh (torthaí trialacha/síothlaithe, srl) bailí le cur isteach mar chuid d’iarratas pleanála?
Measann an t-údarás pleanála gur dócha go mbeadh tástáil bhreise ag teastáil chun na sonraí a cuireadh isteach a fhíorú agus ba chóir don iarratasóir é seo a chur san áireamh toisc go bhféadfadh an próiseas iarratais a bheith fada. Ar ndóigh dá ghiorra atá an tréimhse ama idir tabhairt faoi na trialacha trialacha/síothlaithe agus cur isteach an iarratais phleanála foirmeálta is amhlaidh is ionadaí do choinníollacha an tsuímh ná mar a tháinig an measúnóir láithreáin ar dtús. Go ginearálta rachaidh infheidhmeacht agus úsáideacht na faisnéise atá sa Tréithriú Láithreáin in olcas le himeacht ama. Tá gach iarratas difriúil, áfach, agus déileálann an t-údarás pleanála le gach ceann díobh ar a thuillteanas féin ag cur san áireamh na fachtóirí go léir a bhaineann leis an láithreán.

C12. An féidir éagsúlacht a bheith sna torthaí idir am Geimhridh/Samhraidh?
A. Is tástáil é tástáil an phoill thrialach chun próifíl na hithreach/fo-ithreach, dul isteach uisce, éagsúlachtaí séasúracha agus coinníollacha fo-ithreach a chinneadh. Is é an tástáil P/T síothlaithe ná tréscaoilteacht na hithreach/fo-ithreach a chinneadh. Pointe amháin le tabhairt faoi deara gur tástáil í an tástáil P/T a chinneann tréscaoilteacht riocht sáithithe na hithreach/na fo-ithreach. Má thugtar luachra ar shuíomh faoi deara mar shampla, is dócha go mbeidh síothlú lag ar feadh na bliana, ní fhágann a n-éagmais an fhéidearthacht go mbeidh éagsúlachtaí séasúracha ann. Mar sin féin má chomhlánaítear foirm thréithrithe láithreáin go dícheallach agus go cruinn agus gach breathnuithe srl á nótáil, is féidir athruithe séasúracha a bhfuiltear ag súil leo a fheiceáil agus a thabhairt faoi deara agus a chur san áireamh sa dearadh. Tógann sé am, foighne agus taithí na difríochtaí caolchúiseacha seo a thabhairt faoi deara. Mar gheall ar cháilíocht roinnt iarratas is léir nach bhfuil dóthain ama curtha ar leataobh do shaintréithe an láithreáin.

C13. An bhféadfadh an bearna ama idir an tráth a dhéantar an tástáil ar mo shuíomh agus an tráth a dtugann an pleanálaí ceantair cuairt ar an láithreán a bheith suntasach agus go mbeadh cuma níos measa/níos fearr ar mo shuíomh ná mar atá sé?
F. Níor cheart go mbeadh an bhearna ama seo ina cheist má tá an Fhoirm Tréithrithe Suímh líonta amach sách mionsonraithe agus cruinn ionas gur féidir aon rud a bhreathnaítear a mhíniú.

C14. An bhféadfadh sé go mbeadh na tréithe síothlaithe i mo réimse an-difriúil le tréithe mo chomharsana?
F. Is féidir le hathraithe tarlú ar chúiseanna éagsúla agus is é sin an fáth go bhfuil an fhaisnéis a fuarthas mar chuid den Fhoirm Tréithrithe Láithreáin chomh ríthábhachtach sin ionas gur féidir na cúiseanna leis na héagsúlachtaí seo a mhíniú go sásúil. Ba chóir a thabhairt faoi deara freisin go bhféadfadh éagsúlachtaí den sórt sin tarlú laistigh den réimse céanna.

C15. An bhfuil gach láithreán oiriúnach nó an féidir iad a innealtóireacht le bheith oiriúnach do chóras cóireála eisiltigh ar an láithreán?
A. Is é an freagra simplí ar an gceist seo ná uimh.

C16. Táim ag smaoineamh ar iarratas a dhéanamh ar shíneadh. Agus iarratas á dhéanamh ar chead pleanála, an bhfuil aon cheisteanna ann maidir leis an gcóras cóireála eisiltigh atá agam ar cheart dom aghaidh a thabhairt orthu?
A. Tá. Más rud é go dtiocfaidh an síneadh amach nó má tá an cumas ann freastal ar dhaoine breise beidh sé riachtanach tabhairt faoi mheasúnú iomlán ar an gcóras iomlán cóireála eisiltigh mar atá sé ar an suíomh. Ní mór a léiriú go bhfuil dóthain toilleadh spártha ag an gcóras cóireála eisiltigh iomlán chun an fhorbairt a cheadú agus aird chuí á tabhairt ar na caighdeáin nua-aimseartha mar a bhaineann siad anois le córais chóireála eisiltigh ar an láthair. Ba chóir a thabhairt faoi deara nuair a dhéantar tagairt don chóras iomlán cóireála eisiltigh go n-áirítear leis seo aon chlais maothlaithe/limistéar síothlaithe/scagaire snasta a d’fhéadfadh a bheith ann. ceangailte le umar seipteach.

C17. Tá iarratas á dhéanamh agam ar shíneadh ach ní bheidh ach beirt againn ina gcónaí sa teach go fóill tar éis an síneadh a chur i gcrích, ie gan aon athrú ar líon na gcónaitheoirí. Sa chás seo cén fáth ar gá dom mo chóras cóireála eisiltigh a uasghrádú?
A. Tá méid an chórais chóireála eisiltigh iomlán a theastaíonn bunaithe ar uasáitíocht na forbartha atá bunaithe ar líon na seomraí codlata. Arís eile níl san eolas atá ag teastáil ach léiriú ar na caighdeáin níos mionsonraithe nach mór a shásamh anois mar chuid den iarratas pleanála ar mhaithe le sláinte an phobail agus an comhshaol a chosaint.

C18. An ndéanfaidh an t-údarás áitiúil an córas cóireála eisiltigh ar an láthair a dhearadh bunaithe ar an eolas a chuirtear isteach mar chuid de m’iarratas pleanála?
A. Ní hea, is é feidhm an údaráis áitiúil an dearadh a mheas mar a sholáthraíonn an t-iarratasóir. Tá an t-iarratasóir freagrach as an dearadh molta a chur isteach bunaithe ar an bhfaisnéis a fuarthas tríd an bhFoirm Carachtair Láithreáin agus faisnéis eile a bhaineann leis an iarratas. Éilíonn an Chomhairle go mbeadh na daoine atá fostaithe chun an córas cóireála eisiltigh ar an láthair a dhearadh cáilithe go cuí. Molann an Chomhairle go láidir freisin go mbeadh cáilíocht FETAC i Measúnuithe Oiriúnachta Suímh do Chórais Chóireála Fuíolluisce ar an Suíomh ag daoine atá ag tabhairt faoin dearadh.

C19. Tá an Fhoirm Tréithrithe Láithreáin díreach comhlánaithe ag mo ghníomhaire. An bhfuil aon nithe ar leith ar cheart dom iad a fhiosrú le mo ghníomhaire sula gcuireann mé isteach é mar chuid de m’iarratas?
F. Caithfidh tú ar dtús athbhreithniú a dhéanamh ar an bhfoirm iomlán atá beartaithe ag an ngníomhaire a chur isteach agus tú féin a chur i bróga an phleanálaí ceantair. Ba cheart duit ceist shimplí a chur ort féin. An féidir leis an eolas atá san fhoirm thréithrithe láithreáin míniú sásúil a thabhairt ar na coinníollacha a mbeifí ag súil leo ag an láthair seo agus iad siúd is féidir a fheiceáil ag an láithreán? Mura bhfuil tú soiléir, is mór an seans go mbeidh radharc comhchosúil ag an bpleanálaí ceantair. Ní mór duit iarraidh ar an ngníomhaire athbhreithniú a dhéanamh ar an bhfaisnéis atá le cur isteach agus na haimhrialtachtaí a tugadh faoi deara a shárú. Ní mór na bearnaí nó na marcanna ceiste a réiteach. Go bunúsach an bhfuil ciall leis an bhFoirm Tréithrithe Láithreáin? Má sheolann an t-iarratasóir Foirm Chaithrithe Suímh lochtach isteach gan athruithe tá dhá rogha ag an bpleanálaí ceantair, diúltú nó iarraidh ar fhaisnéis bhreise.

C20. Cad iad na cúinsí ina mbeidh an t-údarás pleanála den tuairim go mbeidh faisnéis bhreise ag teastáil i bhfoirm anailíse screamhuisce?
A. Déantar gach iarratas pleanála a mheasúnú ar a thuillteanas féin agus níl dhá iarratas ar bith mar a chéile. Go ginearálta, áfach:
1. Tá an láithreán molta suite i gceantar ina bhfuil an fhorbairt níos mó ná nó ag druidim le forbairt ribíneach.
2. Tugann líon na bhforbairtí i gceantar le fios go bhfuil riosca méadaithe do cháilíocht screamhuisce.
3. Tá fianaise le déanaí go bhfuil droch-cháilíocht screamhuisce sa cheantar.
4. Bhí imní ann roimhe seo faoi iarratais phleanála eile a ardaíodh maidir le cáilíocht screamhuisce sa cheantar.
5. D'ardaigh cúiseanna roimhe seo le diúltú cead pleanála ceisteanna maidir le cáilíocht screamhuisce.
Tá dóchúlacht mhéadaithe dosheachanta ann go mbreithneoidh an t-údarás pleanála go bhfuil anailís screamhuisce ag teastáil.
Tá sé thar a bheith tábhachtach a thabhairt faoi deara go n-éilítear agus go gcuirtear ar an údarás áitiúil freagrachtaí méadaitheacha agus ceanglais reachtúla reachtúla maidir le measúnú a dhéanamh ar fhorbairtí ina bhfuil eisiltigh chuig screamhuiscí beartaithe.

C21. An féidir tionchar a bheith ag cén chaoi agus cén áit a thógfaidh mé an sampla ar na torthaí a d’fhéadfainn a fháil don anailís screamhuisce?
A. Ba cheart go gcinnfeadh duine atá cáilithe go cuí an áit ina bhfuil an sampla tobair le tógáil ionas gur féidir a mheas le réasún go bhfuil sé ionadaíoch do cháilíocht an screamhuisce sa limistéar. Agus sampla á thógáil as tobar atá ann cheana féin is cuí riocht an tobair, cosaint ceann an tobair, sonraí a aoise agus tógála a thabhairt faoi deara má tá siad ar fáil agus aon ábhair eile a d’fhéadfadh tionchar a bheith acu ar aon torthaí tástála a d’fhéadfaí a fháil.

C22. Cad iad critéir na n-údarás áitiúil agus tuarascálacha hidrigeolaíochta á meas?
A. Nuair a bhíonn athbhreithniú á dhéanamh ag an Údarás Áitiúil ar thuarascálacha hidrigeolaíochta, tá aird aige ar anailísí roimhe seo sa réimse níos leithne, ar na leibhéil Uasta-Thiúchan Inghlactha (MAC) & Treoraithe reachtaíochta náisiúnta/AE agus athruithe atá le teacht ar na teorainneacha sin ag an EPA/GSI/SERBD mar chuid de. An Chreat-Treoir Uisce.

SUÍOMHANNA GRÉASÁIN ÚSÁIDEACHA CHUN TUILLEADH EOLAIS
GSI - Suirbhéireacht Gheolaíochta na hÉireann
EPA - An Ghníomhaireacht um Chaomhnú Comhshaoil
Gov.ie - Eolas Pleanála ón Roinn Tithíochta, Rialtais Áitiúil agus Oidhreachta

Lógó Cur Chun Cinn Chill Chainnigh
mana Chill Chainnigh: Come See Come Déan